Πόσες φορές έχουμε ακούσει γονείς να λένε για τα μπιζουδάκια τους «Μα τον κανόνα τον ξέρει, μου τον λέει, γιατί κάνει λάθος στην ορθογραφία;».
Όντως τα περισσότερα παιδιά γνωρίζουν τους κανόνες της γραμματικής ορθογραφίας, π.χ. «Τα ουσιαστικά θηλυκού γένους που τελειώνουν σε –i γράφονται με –η στον ενικό αριθμό», «Τα ρήματα που τελειώνουν σε –i γράφονται με –ει» κ.ο.κ. Πόσο σίγουροι είμαστε όμως πως στην πράξη τα μπιζουδάκια μας ξεχωρίζουν τα ουσιαστικά από τα επίθετα, τις μετοχές ακόμα και τα ρήματα; Ένας μαθητής για να αυτοματοποιήσει έναν κανόνα ή έστω όταν ρίχνει μια ματιά στο γραπτό του να διακρίνει τα λάθη του, είναι σημαντικό να ξεχωρίζει τα μέρη του λόγου.
Θέλοντας να κάνω εξάσκηση με τα μπιζουδάκια μου στα μέρη του λόγου που έχουν διδαχτεί, έκανα μια μικρή παραλλαγή στο παιχνίδι «Τροχός των λέξεων». Αντικατέστησα τις κάρτες του παιχνιδιού με τις κάρτες που θα βρείτε παρακάτω (αν θέλετε να το φτιάξετε και εσείς). Το παιδί σηκώνει μια κάρτα, διαβάζει την κατηγορία, βρίσκει μια λέξη που να αρχίζει με ένα από τα διαθέσιμα γράμματα, την ονομάζει και πατάει το κουμπί χρόνου για τον επόμενο παίκτη. Αν τα μπιζουδάκια σας αγχώνονται με την παρουσία του χρονομέτρου, παίξτε χωρίς αυτό. Επίσης, να είστε σίγουροι πως τα μπιζουδάκια σας έχουν διδαχτεί στο σχολείο τις κατηγορίες με τις οποίες θα παίξετε. Το παιχνίδι αυτό έχει χαρακτήρα εξάσκησης όχι διδαχής!
Είναι ένα εύκολο και διασκεδαστικό παιχνίδι για τα παιδιά! Με αυτό το παιχνίδι βελτιώνεται η ανάκληση λέξεων και ενισχύονται οι σημασιολογικοί σύνδεσμοι μεταξύ κατηγοριών και λέξεων.
Καλή σας διασκέδαση!