+30 2351 400218

info[a]the-pandas.gr

Το παραμύθι στη λογοθεραπεία!

Το παραμύθι στη λογοθεραπεία!

Το παραμύθι στη λογοθεραπεία!

 «Μια φορά κι έναν καιρό…», μία φράση που στο άκουσμά της μας κατακλύζουν αναμνήσεις, είτε εικόνες από κάποιο γνωστό παραμύθι είτε στιγμές από την παιδική μας ηλικία είτε στιγμιότυπα από την καθημερινότητά μας ως ενήλικες.

     Τα παραμύθια εκτός από αγαπημένο μέσο ψυχαγωγίας των παιδιών είναι κι εξαιρετικός μέσο ενίσχυσης της ανάπτυξης της ομιλίας και όχι μόνο. Τα παραμύθια ανέκαθεν ενδυνάμωναν τη σχέση γονέα και παιδιού και άφηναν το αποτύπωμά τους στον συναισθηματικό τους κόσμο! Οι γονείς συνήθως, διαβάζουν παραμύθια  πριν βάλουν τα παιδιά για ύπνο καθώς είναι μία από τις αγαπημένες τους δραστηριότητες. Η ανάγνωση των παραμυθιών δεν ψυχαγωγεί μόνο τα παιδιά αλλά συμβάλει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, του χαρακτήρα και της προσωπικότητας, διεγείροντας τη φαντασία τους και καλλιεργώντας την επινοητικότητα και την εφευρετικότητα τους. Παράλληλα, ενισχύουν την ανάπτυξη της κατανόησης της αφήγησης, μιας δεξιότητας που είναι απαραίτητη για τη γλωσσική ανάπτυξη συνεπώς και για την κατάκτηση της ικανότητας της ανάγνωσης και της γραφής. Τα ποικίλα οφέλη της ανάγνωσης των παραμυθιών το καθιστούν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των γονιών, των λογοθεραπευτών και των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να ενισχύσουν τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους.

     Ένα παραμύθι μπορεί να μεταρταπεί σε εργαλείο στα χέρια σας ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία:

  • Δώστε στο παιδί μερικά βιβλία παραμυθιών ή ένα βιβλίο με μερικά παραμύθια και αφήστε εκείνο να επιλέξει το παραμύθι που θέλει να διαβάσετε.
  • Ξεφυλλίστε το βιβλίο και συζητήστε τις εικόνες, χρησιμοποιήστε τις ερωτήσεις «Τι βλέπεις στην εικόνα;», «Τι συμβαίνει στην εικόνα;». Όταν το παιδί ολοκληρώσει την περιγραφή της εικόνας μπορείτε να του ζητήσετε να περιγράψει αναλυτικότερα τα ρούχα του ήρωα ή τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά ή ένα ζώο της εικόνας κ.τ.λ. Επίσης, μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις του τύπου «Γιατί μπορεί να το έκανε αυτό;», «Τι μπορεί να συμβεί μετά;», «Εσύ τι θα έκανες στη θέση του;». Αποφύγετε να κάνετε παραπάνω από μία επιπλέον ερώτηση για κάθε εικόνα γιατί το παιδί θα κουραστεί γρήγορα και θα εγκαταλείψει το παραμύθι.
  • Διαβάστε το παραμύθι αργά και καθαρά αλλάζοντας και προσαρμόζοντας τη φωνή σας στους ήρωες της ιστορίας. Μ’ αυτόν τον τρόπο διατηρείτε την προσοχή και το ενδιαφέρον του παιδιού.
  • Απευθύνετε στο παιδί μία ερώτηση –προσαρμοσμένη στην ηλικία του παιδιού- για κάθε σελίδα, αφήνοντας το βιβλίο ανοιχτό μπροστά του στην αντίστοιχη σελίδα.
  • Απομακρύνετε το βιβλίο και δώστε στο παιδί τους κύβους ή τις εικόνες του παραμυθιού ανακατεμένους/νες ώστε να διακρίνει τις εικόνες του παραμυθιού που μόλις διαβάσατε.
  • Ζητήστε από το παιδί να βάλει τις εικόνες με τη σειρά ώστε να φτιάξει το παραμύθι από την αρχή. Σε περίπτωση που δυσκολεύεται, μπορείτε να αφηγηθείτε το παραμύθι και το παιδί να διακρίνει τις εικόνες και να τις βάζει με τη σωστή σειρά.
  • Ζητήστε από το παιδί να αναδιηγηθεί το παραμύθι. Σε περίπτωση που δυσκολεύεται βοηθήστε το είτε ξεκινώντας την αφήγηση και κάνοντάς του ερωτήσεις είτε διακριτικά επαναλαμβάνοντας σωστά τα λεγόμενά του.  

**Εάν δεν έχετε ξεχωριστές εικόνες για το παραμύθι ζητήστε από το παιδί να σας αναδιηγηθεί το παραμύθι ξεφυλλίζοντας το βιβλίο που έχετε.

     Ο παραπάνω τρόπος είναι προτεινόμενος τρόπος να χρησιμοποιήσετε το παραμύθι ως εργαλείο ενίσχυσης της γλωσσικής ανάπτυξης. Ελπίζω να πάρετε ιδέες και να τις προσαρμόσετε στα δικά σας μπιζουδάκια και να μην ξεχνάτε:

                                 Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

                                                                                                                                                     Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885, Γάλλος συγγραφέας.

 

«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης-αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής-αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»

Share this post: 

FOLLOW US

Το κέντρο λογοθεραπείας "The Pandas - Ουσάκοβα Ξένια" στην Κατερίνη ασχολείται με την αποκατάσταση διαταραχών επικοινωνίας, διαταραχών λόγου και ομιλίας, άρθρωσης και φωνολογίας και την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα αξιολογητικά εργαλεία και νέες θεραπευτικές μεθόδους.

Newsletter

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο newsletter και ενημερωθείτε για τα νέα μας! Με την εγγραφή σας θα λάβετε δωρεάν το corpus "The Pandas".

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Κέντρο Λογοθεραπείας | The Pandas | Ουσάκοβα Ξένια

25ης Μαρτίου 15, Κατερίνη, 60132

+30 2351 400218

+30 2351 400218

info[a]the-pandas.gr

www.the-pandas.gr