Ο Οκτώβρης είναι εδώ και λίγο πολύ έχουμε μπει όλοι μας σ’ ένα καθημερινό πρόγραμμα, μια επαναλαμβανόμενη ρουτίνα. Οι πληροφορίες που λαμβάνουμε καθημερινά είναι άπειρες κι ένα οργανόγραμμα για την ομαλή ροή των συνεδριών είναι απαραίτητο! Παρακάτω σας παρουσιάζω το οργανόγραμμα που χρησιμοποιώ εγώ στις δραστηριότητές μου.
Εκτυπώνουμε το οργανόγραμμα σε κόλλα Α4 και στις δύο πλευρές. Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του παιδιού, όνομα και ηλικία. Είναι αρκετά σημαντικό να σημειώνουμε την ακριβή ηλικία του παιδιού σε έτη και μήνες γιατί τα ορόσημα αλλάζουν κάθε έξι μήνες. Συμπληρώνουμε την ημερομηνία και τη συνεδρία στην οποία βρισκόμαστε την εκάστοτε μέρα. Στους στόχους συνεδρίας σημειώνουμε τους βραχυπρόθεσμους στόχους της μέρας, ώστε οι γονείς να γνωρίζουν τι δουλέψαμε και εμείς να έχουμε ένα αρχείο των βραχυπρόθεσμων στόχων. Στις δραστηριότητες σημειώνουμε τις δραστηριότητες που κάναμε και το υλικό που χρησιμοποιήσαμε. Αυτές οι πληροφορίες μας χρησιμεύουν ώστε να αλλάζουμε το υλικό μας όταν συνεχίζουμε να δουλεύουμε τους ίδιους στόχους. Στο σπίτι σημειώνουμε όσο πιο περιεκτικά μπορούμε τις οδηγίες για τις δραστηριότητες στις οποίες θέλουμε να εξασκηθούν τα μπιζουδάκια μας στο σπίτι με τους γονείς. Στις παρατηρήσεις σημειώνουμε τα σχόλιά μας όσον αφορά τη διάθεση, τη συμπεριφορά και τα επιτεύγματα του παιδιού ή οτιδήποτε άλλο θέλουμε να επικοινωνήσουμε στους γονείς.
Το οργανόγραμμα καλό είναι να το σαρώνουμε στο τέλος κάθε συνεδρίας και να το αποθηκεύουμε στο αρχείο του παιδιού, το πρωτότυπο το βάζουμε στο φάκελο του παιδιού. Το οργανόγραμμα είναι ένας πρακτικός τρόπος να επικοινωνούμε στους γονείς τους στόχους που δουλεύουμε με το παιδί και τι θέλουμε να δουλέψουν εκείνοι στο σπίτι. Οποιαδήποτε στιγμή μπορούν να ανατρέξουν στο φάκελο του παιδιού για τις οδηγίες της εκάστοτε δραστηριότητας. Επίσης, το οργανόγραμμα μας πληροφορεί για την εξέλιξη του παιδιού καθώς μπορούμε να συγκρίνουμε χρονικές περιόδους. Τέλος, ανατρέχοντας στο οργανόγραμμα έχετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να συντάξετε την έκθεση προόδου του παιδιού.
Το οργανόγραμμα είναι ένα χρήσιμο μέσο αρχειοθέτησης και επικοινωνίας όχι μόνο για τους θεραπευτές με τους γονείς αλλά και για τους εκπαιδευτικούς με τους γονείς. Μη χάνετε πολύτιμο χρόνο σκεπτόμενοι "Τι να δουλέψω σήμερα; Αυτό το έχω χρησιμοποιήσει; Πότε το κατέκτησε;", οργανώστε τις συνεδρίες και τα μαθήματά σας..!!