Πολλές φορές αναρωτιόμαστε γιατί τα μπιζουδάκια μας δεν αυτοματοποιούν αυτά που τους διδάσκουμε. Πόσο σίγουροι είμαστε όμως ότι αυτά που τους έχουμε διδάξει τα έχουν μάθει;
Τα παιδιά σήμερα έχουν διαφορετικές προσλαμβάνουσες από εμάς και σίγουρα το κάθε παιδί μαθαίνει με το δικό του τρόπο. Όταν θέλουμε να διδάξουμε σε ένα παιδί κάτι καινούργιο καλό είναι να έχουμε οργανώσει πολλές δραστηριότητες και να έχουμε ακρετό διαφορετικό υλικό. Ας πάρουμε για παράδειγμα τα πολύ διδαχθέντα Τα ζώα της φάρμας, δεν αρκεί να δείξουμε στο παιδί εικόνες με τα ζώα και απλά να τα κατονομάσουμε για να τα εντάξει στο προσληπτικό και εκφραστικό του λεξιλόγιο. Σκαρφιζόμαστε ευφάνταστες δραστηριότητες που στοχεύουν στην ανάπτυξη του σημασιολογικού λεξιλογίου και στη γενίκευση της έννοιας. Ένας εύκολος τρόπος για να σχεδιάσουμε δραστηριότητες είναι να έχουμε στο επίκεντρο την κατηγορία που θέλουμε να διδάξουμε και να την εντάξουμε σε διαφορετικούς τομείς λειτουργικότητας (π.χ. αντιστοίχιση, ταξινόμηση, οπτικοκινητικός συντονισμός, ταύτιση, διάκριση, έννοιες, δημιουργία). Παρακάτω θα βρείτε μερικές δραστηριότητες που με φαντασία μπορείτε να τις εξελίξετε.
Ταίριαξε τα ζωάκια!
Πώς κάνει το κάθε ζωάκι;
Ας φτιάξουμε τα ζωάκια!
Ταίριαξε τα ζωάκια με το περίγραμμα!
Τι τρώνε τα ζωάκια;
Ας γνωρίσουμε τα ζωάκια!
Πάμε βόλτα στο αγρόκτημα!
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori, Ιταλίδα παιδαγωγός